Shark Cage Diving

1 maart 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Goedenavond!

Na een aantal klachten over de wachttijd te hebben ontvangen, toch maar even snel tijd gemaakt om een nieuw verhaal te schrijven.

Omdat ik heb begrepen dat dit verhaal ook door docenten gevolgd wordt, zijn er een aantal aanpassingen gemaakt..............................

Dus... om even terug te komen op het vorige verhaal: de jongens vonden de ballen geweldig. Onderhand is er al één foetsie, natuurlijk. De andere leeft gelukkig nog.

Vrijdag t/m zondag een weekendje weg geweest om lekker aan school te werken en wellicht in mijn vrije tijd iets leuks te doen. Die vrijdag dan ook mijn eerste echte braai (bbq) gehad met een gezellige groep! Daarna op stap en redelijk op tijd naar bed, omdat ik een goede student ben.

Zaterdagochtend een activiteit waar ik lang naar uit keek: duiken met haaien! Na 3 kwartier rijden, 20 minuten varen en anderhalf uur op zee gedobberd te hebben bleek echter dat die haaien natuurlijk ook gewoon niet kunnen komen. Tsja... De halve boot werd zeeziek en ik heb nog even extra mijn best gedaan om de haaien te lokken door mijn ontbijt op te hoesten, maar tevergeefs. Het voordeel was wel dat wij nu ook geen Freek Vonk gevalletjes hadden. Gelukkig heb ik nog even aan school gewerkt, was het toch nog een memorabel moment.

In de middag een prachtige hike van 20km gedaan met uitzichten waar je ú tegen zegt. Hoofdletter U zelfs. Als ik tijd heb om foto's op mijn laptop te zetten, mogen jullie mee genieten. Nadat ik even lekker geblokt heb voor school, zijn we in de avond weer op stap gegaan en geëindigd met een kampvuurtje op de rotsen. Erg naar al die gezelligheid.

Zondag vroeg op gestaan om aan school te werken. Daarna op ons gemak een heerlijke route terug gereden met bergen, de oceaan, bavianen, toeristen die nog nooit een baviaan hebben gezien (waar wij ons ook onder bevonden), alles erop en eraan.

Mijn eerste officiële stageweek was erg leuk, vooral om de jongens wat beter te leren kennen. Mentaal was het toch soms best pittig. Verhalen over waar de jongens vandaan komen, wat zij hebben gezien en meegemaakt raakt mij meer dan ik van tevoren had gedacht. Gelukkig heb ik genoeg mensen om even tegenaan te praten, wat het een stuk makkelijker maakt.

Dinsdagavond zijn we met een groep Signal Hill op gelopen om zonsondergang te kijken. Biertjes, wijntjes, lekker eten, huiswerk, beter werd het niet. Een andere student bracht nog even wat leven in de brouwerij door een schorpioenengevecht aan te gaan. Dit werd helaas verloren.

Donderdagavond is hier standaard bierpong-avond. Alhoewel ik liever aan school had gewerkt, ben ik toch maar een kijkje gaan nemen. Vanwege mijn status kan ik niet zeggen in welke ronde ik er al uit lag, maar ronde drie heb ik in ieder geval niet gehaald. Twee misschien ook niet.

Zaterdag zijn we met een grote groep de Tafelberg gaan beklimmen. Omdat niemand echt een idee had van hoe zwaar dit zou zijn, leek het een erg goed idee om de langste en zwaarste route te kiezen. Het is nu dinsdagavond en ik kan nog steeds niet normaal opstaan van een stoel, die langste route bleek dus echt een goed idee. Ondanks dat ik niet aan school heb kunnen werken, was de klim onwijs gaaf en de uitzichten waren prachtig. Foto's volgen nog, misschien.

Zondagochtend stond het paragliden geboekt. Dit was echter net zo een gevalletje 'balen joh' als het shark cage diving. De wind was te hard waardoor wij niet mochten gaan vliegen. Gelukkig wen ik al aardig aan de Zuid-Afrikaanse mentaliteit: wat vandaag niet lukt, doen we toch gewoon een andere keer. En nog een voordeel: ik had weer even tijd om aan school te werken.

Zondagmiddag  met een klein groepje naar Mzoli's geweest. Dit is een soort slager waar je je vlees kunt kiezen wat gelijk klaargemaakt wordt. Daarna ga je gezellig met z'n alle eten, is er lekkere muziek en wordt er veel gedanst. Alle mensen hier kunnen ook écht dansen, waardoor ik ook mijn danstalent niet hoef te verbergen.

Nu moet ik echt stoppen met typen, want ik sta te popelen om weer aan school te werken.

Groetjes!

1. Joycieee:
    1 maart 2017
    Sjee......Wat zit jij veel aan school zeg!!
    Hou vol hé

2. Sandra:
    1 maart 2017
    Wie had nu het schorpioengevecht verloren. De student of de schorpioen? Ik kijk weer uit naar je volgende verslag. Het leest echt lekker. En een printje voor Opa gemaakt. Kan hij het ook lezen.
  3. Anouska:
    1 maart 2017
    top student ben je toch!!
  4. Petra:
    Hee Aniet,
    Zou toch wat minder tijd aan school besteden hoor, want dat doe je wel heel veel hahaha. Lekker genieten en mooie verslagen schrijven! Heerlijk om te lezen.
  5. Katie:
    1 maart 2017
    WHAHAHAHA Ik lig hier gevouwen! Prachtig verhaal Aniet. Als het nou op school toch niet lukt (kan ik me overigens niet voorstellen met al die uren die je eraan besteed...) Dan kan je altijd nog schrijfster worden... Of bierponger... Of danseres... Of shark cage diver... Misschien
  6. Opa ark:
    2 maart 2017
    Weer een mooi verhaal van al jou belevenissen. Wees wel voorzichtig in die haaienkooi! Je bent geen Freek! Verder geniet je wel naast je studie. Ben benieuwd naar nieuwe foto,s! Liefs Opa.
  7. Peter:
    3 maart 2017
    Wat gaaf zeg allemaal aniet.
    Doe maar niet te veel aan school en geniet van het leven daar.
    Je komt er misschien wel nooit meer,dus doe zoveel mogelijk.
    Veel plezier en proost
  8. Buren van Sandra en bart:
    7 maart 2017
    Hallo Anita, jouw vader kwam een pakje bij ons ophalen en toen informeerde ik naar jou. Hij Zou Sandra de link van jouw blog laten sturen. Eh Viola; we lezen en kijken nu gezellig mee. Dank voor ds uitnodiging en have fun.