Paragliding

14 maart 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Morning! (Evening, kijk maar wanneer je leest)

Wederom op mijn kop gehad dat het te lang duurde, ditmaal door mijn stiefopa en oma?? Ja, dat is een begrip. Maar bij deze dus maar weer een verhaaltje. Ik begrijp heel goed dat jullie met jullie drukke leventjes in Nederland weinig tijd hebben om te lezen, dus doe dit gerust in etappes.

Onderhand heb ik alweer tweemaal een braai meegemaakt, waarbij je verplicht bier moet drinken. Nouja, het is misschien niet helemaal verplicht. Maar je wordt wel erg dorstig van bbqen in de zon, dus wil je niet uitdrogen zul je toch echt moeten drinken.

Verder weer mijn titel als loser verdedigd met bierpong. Ik denk dat ik binnenkort mijn sportiviteit maar aan de kant moet zetten en in plaats van de ander de winst te gunnen, zelf maar de beker bemachtigen.

Naast het bier drinken, bbqen, uitgaan en in de zon liggen beleef ik ook echt nog wel wat. Dit keer mocht ik namelijk wel eindelijk paragliden! Heel apart om de opdracht te krijgen zo snel mogelijk een berg af te rennen, maar het was onwijs gaaf! Foto’s heb ik ook, maar ik houd jullie graag in spanning.

Na het paragliden nog even naar Old Biscuit Mill geweest, een marktje met letterlijk van alles wat. Uiteraard ook een Nederlands stel die frikandel speciaal, poffertjes en kroketten verkocht!

Dinsdagavond kwamen moeders en hugo aan, dus woensdag hebben we elkaar opgezocht. Ik heb hen mijn stage laten zien. Nu kan moeders weer rustig slapen. Donderdag zijn we naar Cape Point geweest, Cape of Good Hope en de pinguïn kolonie. Een van de pinguïns was zelfs zo grappig om mijn flesje te jatten. Ik kon hem echter niet terugpakken, omdat alle pinguïns op elkaar lijken en ik geen onschuldigen wilde kwetsen.

Vrijdag lekker de toerist uitgehangen op de Hop on Hop off bus die ons ook naar de Tafelberg bracht. Ma weer een hartaanval bezorgd door op een rots te gaan zitten (het is maar een rots ma), en verder weer genoten van het prachtige uitzicht. In de avond bij Waterfront gezeten, gechillt met wat live muziek. De dag erna zijn we naar Lion’s park geweest. Daarnaast zaten er nog een paar apen. Een chimpansee vulde rustig zijn flesje en gooide ma zeiknat. Dit was totaal niet grappig. Eind van de dag hebben wij nog van zonsondergang mogen genieten bovenop Signal Hill. De laatste dag nog even naar Company’s garden geweest om eekhoorntjes te knuffelen, duiven op ons (hugo) laten schijten en een terrasje te pakken. Later naar Mzoli’s geweest om even het vlees te keuren en te genieten van heerlijke muziek.

Gelukkig hoef ik niet te twijfelen of moeders wel van mij houdt, want dat heeft ze in de laatste 5 minuten voor ze weer ging wel 10 keer gezegd. Ik ook van jou hoor ma.

Maandag mocht ik met stage mee naar een multidisciplinair overleg bij de Children's court. Er werd besproken waar een van onze jongens geplaatst kon worden, omdat hij niet meer bij ons kon wonen. Erg interessant om mee te maken en een duidelijk beeld gekregen van hoe zoiets in dit land wordt aangepakt. Nog steeds kan ik mij verbazen over wat de jongens vertellen over hun verleden en hun huidige situatie.

Verder ben ik ook begonnen met boksen hier. Over een paar maandjes heb ik dus een sixpack. Misschien zal die nog een beetje verstopt zitten, maar het gaat om het idee he.

Voor nu zijn jullie weer even geïnformeerd! Donderdag t/m zondag staat de Garden Route gepland, dus volgende keer foto's, beloofd. Ook van de vorige keren dan maar.

Joeeee!

1. Opa ark:
    16 maart 2017
    Fijn weer wat van je te horen. Je vervelen doe je daar niet. Dat is wel duidelijk in jou verhalen. Maar je zult toch ook wel veel met je doel daar bezig zijn. We kijken weer uit naar. Je volgende verslag en jou foto,s. Liefs Opa.